Forbedring af psykisk og fysisk præstationsevne

Øget psykisk præstation

Måske er du som så mange andre træt, ufokuseret, irritabel?
Måske vil du gerne præstere endnu bedre på arbejde ved at koncentrere dig bedre og slappe hurtigere af?

Det kan jeg hjælpe dig med. Gennem øvelser tilpasset dig og dit arbejde, kan vi hurtigt få dig op i gear igen – med øget energi og fokus. Et af dine bedste værktøjer er dit åndedræt. Og jeg kommer gerne ud på dit arbejde og lærer dig det.

Øget fysisk præstation

Er du seriøs sportsudøver eller motionist, og mangler lige det ekstra for at præstere det du gerne vil? Det kan fx være at løbe hurtigere og længere, at løfte tungere, at restituere hurtigere.

Rigtig mange tror, at du automatisk træner åndedrættet, når du arbejder hårdt fysisk. Det er kun delvist rigtigt. Ved at inkorporere specifik åndedrætstræning i den træning du allerede laver, vil du hurtigt blive endnu bedre. Det gør vi ved at finde justere de øvelser du allerede laver, og ved at lave nye øvelser, der træner din åndedrætsmuskel og musklerne omkring ribben, brystkasse og bækken, ligesom vi øger din smidighed i brystkasse og skuldre.

At drømme om gode fysiske resultater er ikke kun forbeholdt professionelle atleter.

Bliv fri for smerter

Smerter kan både sidde bestemte steder – fx i ryggen – og de kan være over det hele som i fx fibromyalgi. Uanset om dine smerter er det ene eller det andet, kan vi mindske dem, så din livskvalitet øges og du kan bevæge dig frit igen.

Bedre søvn og fri for snorken

Rigtig mange har problemer med at sove. Det er på godt jysk træls og ofte problematisk, for hjernen har brug for søvn, og søvns vigtighed er ofte undervurderet.

Mangel på søvn kan skyldes vidt forskellige ting, men åndedrætstræning kan hjælpe dig til at falde hurtigere i søvn og få en bedre og dybere søvn.

Ligeledes kan snorken kan skyldes forskellige ting, men fælles er ofte at du ikke trækker vejret ordentligt, og/eller trækker vejret gennem munden. Det kan vi ændre, så du slipper for at snorke. Til glæde for både dig og din(e) sengekammerat(er).

Få en bedre holdning og slip for smerter i ryg og mave

En bedre kropsholdning er til gavn for alle dine indre organer, og kommer ofte helt automatisk, når du træner åndedrætstræning.

Føler du, at der er noget specifikt vi skal arbejde på – fx en slap mave og ryg efter graviditeter, eller dårlig bevægelighed i ryggen – så gør vi det, det kan man nemlig også med åndedrætstræning. Blidt og mere effektivt end klassiske mave- og rygbøjninger og planker. Små ændringer kan give dig store resultater.